"Veľká" korálka v sutaškovom náhrdelníku

Různé způsoby obšívání kabošonů, vyšívání s korálky, našívání na filc, šperky ze sutašek

"Veľká" korálka v sutaškovom náhrdelníku

Příspěvekod vietnamka » úte 12. lis 2013 22:11:10

Ahojte,
som v korálkovaní začiatočník. Úplne ma očarili šité šperky zo sutašiek, a rada by som ich sa naučila šiť. Na internete (prevažne youtube) som našla viacero návodov, ako nato. Ale stále neviem jednu dôležitú vec: ako prišiť "veľkú" korálku, ktorá je častokrát základom celého šperku.

Toto je môj prvý výtvor:

Obrázek

Základom sú žlté korálky v tvare tekvice. Sú to ploché korálky, sutašky som sa snažila prišiť dookola. Lenže, nedržia, svine. Keď si sutašky pekne narovnám, kopírujú mi korálku, a to tesne. Ale tá potvora sa stále hýbe a vykĺzne zo sutaškovej obruče. Veď to vidíte, ani jedna mi pekne nedrží pokope so sutaškami. Čo s tým? Mám to prilepiť?

A mám aj ďalší problem: takéto veľké a ploché korálky neviem zohnať. Tak teraz neviem, že odkiaľ ich majú všetky tie korálkárky, napr. táto

http://www.flickr.com/photos/cielodesign/8229863016/

V strede má oválnu korálku, alebo je to kameň? Ja na takéto korálky bežne nenatrafím. Alebo to je niečo iné, nie sú to korálky? Tu v diskusiách som našla rôzne témy "obšívanie kabošónov".

Tak som si pogúglila, že čo to taký kabošón je :-). Vrajže kameň. Takže obšívanie je vkladanie toho kameňa do náhrdelníku? A pri šítí podobných šperkov, ako som si vyrobila ja, sa používajú namiesto tých veľkých korálok skôr kabošóny? Ďakujem veľmi pekne za pomoc.
vietnamka
Nový člen fóra
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 12. lis 2013 21:45:08
Úroveň: zaciatnocnik

Re: "Veľká" korálka v sutaškovom náhrdelníku

Příspěvekod gianelle » úte 12. lis 2013 22:39:53